loading...
ایران مهتاب
astaj بازدید : 254 چهارشنبه 18 شهریور 1394 نظرات (0)

   به برقراری ارتباط با دیگران مشتاق باشید. لازم نیست شما همه افراد را دوست داشته باشید اما باید از برخی جهات به برقرای ارتباط با دیگران مشتاق و علاقه مند باشید. افراد جذاب هنگامی که در جمع قرار می گیرند، برخلاف افراد خجالتی که از جمع گریزان هستند، با صحبت کردن با دیگران سعی به برقراری ارتباط می کنند. چه چیزی در دیگران شما را به برقراری ارتباط علاقه مند می کند؟ اگر شما فردی هستید که به همدردی و همدلی علاقه دارید، بنابراین، شاید به دانستن احساس دیگران مشتاق و علاقه مند باشید. شاید به درک کردن دیگران یا به اینکه آنها چه اطلاعاتی دارند، علاقه مند هستید. از علاقه و کنجکاویتان به عنوان پایه ای برای آشنایی و برقراری ارتباط با دیگران استفاده کنید.

  • یاد بگیرید چگونه بر اساس کنجکاوی و علاقه تان در عین ادب و احترام از دیگران سوال بپرسید، در این صورت، آن ها احساس می کنند که برای شما جالب هستند.

  • سعی کنید با پرسش سوالات مرتبط و پیگیر، علاقه و اشتیاق خودتان را نشان دهید، در این صورت، فرد مقابل شما احساس نخواهد کرد که شما قصد کوتاه کردن گفتگو را دارید.





2   هنگامی که فردی را برای اولین بار ملاقات می کنید، نام او را به خاطر بسپارید. برای اکثر افراد انجام این کار به تلاش زیادی نیاز دارد اما اگر شما می خواهید فردی جذاب باشید، این کار بهترین راه است، پس ارزش این همه تلاش را دارد! هنگامی که خودتان را معرفی می کنید، تکرار نام دیگران در به خاطر سپردن نام افراد به شما کمک خواهد کرد. به عنوان مثال:«سلام، مینا، الهه هستم.» گفتگوی تان را با صحبت های کوتاه ادامه دهید و در حین گفتگو اسم فرد را نام ببرید. در هنگام خداحافظی یک بار دیگر نام او را تکرار کنید.

  • تکرار نام دیگران نه تنها در به خاطر سپردن نام افراد به شما کمک می کند بلکه هنگامی که شما نام فرد را بیشتر تکرار می کنید، آن فرد احساس می کند که شما او را دوست دارید و به احتمال زیاد در ملاقات بعدی با شما صمیمی تر خواهد بود.

  • اگر در حین گفتگو، فردی دیگر در کنار شما قدم می زند، آن دو فرد را با نام به هم معرفی کنید.





3   بین خود و دیگران نسبتی را فرض کنید. این بدان معنی است که سعی کنید در هنگام صحبت کردن با یک غریبه یا فردی که به تازگی با او آشنا شده اید، رفتار صمیمانه ای داشته باشید مثل اینکه آن فرد یکی از دوستان قدیمی یا خویشاوند شما است. این کار در هنگام ملاقات با افراد جدید موجب از بین رفتن سختی ارتباط اولیه و برقرای اتباطی گرم و صمیمی در همان ملاقات اول می شود.

  • مهربانی همراه با احترام باعث می شود که دیگران احساس کنند، دوست داشتنی هستند و مورد توجه قرار گرفته اند. این طرز برخورد، ابزاری قدرتمندی برای برقراری ارتباط است.





4   در مورد موضوعاتی که هر دو طرف علاقه دارید، بحث و گفتگو کنید. اگر شما در بین جمعی ورزشی هستید، در مورد بازی شب گذشته یا پیشرفت سریع یک تیم جدید صحبت کنید. اگر شما در جمع افرادی هستید که به تفریح علاقه مند هستند، در مورد تفریحات و سرگرمی هایشان صحبت کنید و در مورد تفریحات و سرگرمی هایی مانند ماهیگیری، بافندگی، کوه نوردی، تماشای فیلم و امثال این ها نیز گفتگو کنید.

  • هیچ کس از شما مانند یک کارشناس انتظار ندارد. گاهی اوقات شما با پرسیدن سوالاتی می توانید با دیگران ارتباط برقرار کنید بدون اینکه به بی تجربه به نظر رسیدن تان توجه کنید. افرادی هستند که تمایل دارند در مورد چیزهایی که دوست دارند، صحبت کرده و آن ها را برای شما به عنوان شنونده توضیح دهند. سطح علاقه و کنجکاوی شما برای شرکت در چنین گفتگوهایی باعث می شود که شما فردی جذاب به نظر برسید.

  • سعی کنید فردی روشنفکر با ذهنیتی باز باشید. اگر کسی به اشتباه فکر می کند که شما در مورد موضوعی بیشتر می دانید، صادق باشید و براحتی بگویید که دانش شما در این باره محدود است اما در این باره اطلاعات بیشتری را کسب خواهید کرد.





5   در مورد خودتان اطلاعاتی را با فرد مقابل به اشتراک بگذارید. اگر شما در مورد خودتان ساکت باشید، این کار موجب سرد به نظر رسیدن شما می شود. اگر شما به همان اندازه که با پرسش سوالاتی از دیگران اطلاعات کسب می کنید، در مورد خودتان نیز به آنها اطلاعات بدهید، در این صورت، در رابطه شما اعتمادی دو طرفه شکل خواهد گرفت. با این طرز برخورد، آنها در کنار شما احساس خاصی خواهند داشت زیرا شما با این کار نشان داده اید که می خواهید در مورد زندگیتان با آن ها صحبت کنید قبل از اینکه آن ها را بشناسید، بنابر این، دوست جدیدی خواهید داشت.



 

روش 2 از 3: به کار بردن جذابیت فیزیکی


1   ارتباط چشمی برقرار کنید. هنگامی که شما به طور مستقیم در چشمان دیگران نگاه می کنید، این کار موجب تسلط و کنترل خاص شما بر آن ها می شود. با این کار، باعث ایجاد اعتماد به نفس در فرد مقابل می شوید به صورتی که احساس می کند که او آنقدر جذاب است که شما به او خیره شده اید. در تمام مدت زمانی که در حال گفتگو هستید، با مخاطب تان ارتباط چشمی برقرار کنید. مهم نیست در حال صحبت در مورد چه موضوعی هستید، حفظ ارتباط چشمی با فرد مقابل موجب جذاب بودن شما خواهد شد.





2   با چشمان تان لبخند بزنید. دانشمندان بیش از 50 نوع لبخند را شناسایی کرده اند و تحقیقات نشان می دهد که لبخند صمیمانه و بی ریا بهترین و تاثیرگذارترین نوع لبخند است، لبخندی که چشم های شما را به سمت بالا حرکت می دهد. دلیل این اتفاق این است که عضلاتی که در حین لبخند واقعی موجب حرکت چشمانمان به سمت بالا می شوند، غیر ارادی هستند و فقط در حین یک لبخندِ واقعی وارد عمل می شوند. همچنین اگر شما هنگامی که به دیگران نگاه می کنید، به آن ها لبخند بزنید، آن ها فورا جذب شما خواهند شد.





3   با فرد مقابل به صورت محکم دست بدهید. هنگامی که شما در اولین ملاقات با یک شخص به طور محکم دست می دهید، به صورت مودبانه به او نشان می دهید که می خواهید با او صحبت کنید. بنابراین، با فرد مقابلتان به طور محکم دست بدهید اما نه بیش از حد محکم که موجب صدمه یا آزردگی او شود.

  • در مناطقی که دست دادن مرسوم نیست، از رفتار فیزیکی مناسب آن منطقه به منظور نشان دادن تمایلتان به برقراری ارتباط و صحبت کردن استفاده کنید. بوسیدن، تعظیم کردن یا هر رفتار فیزیکی دیگر می تواند شروع خوبی برای برقراری ارتباط و گفتگو باشد.





4   از زبان بدنتان به صورت جذاب استفاده کنید. در هنگام صحبت کردن به چهره فرد مقابل نگاه کنید، در این صورت، شما آشفته و نگران به نظر نخواهید رسید مانند فردی که منتظر تمام شدن مکالمه است تا سریع از آن مکان دور شود. در پایان گفتگو، فکر کنید و تصمیم بگیرید که آیا بغل کردن فرد یا دست دادن مجدد با او مناسب است یا نه.





5   لحن صدای خود را کنترل کنید. لحن صدای شما باید آرام و مسالمت آمیز در حین حال گیرا باشد. کلماتتان را به صورت واضح بیان کنید. این کار را با ضبط صدای خودتان و گوش دادن به آن، تمرین کنید. آیا لحن صدای شما صمیمی و صادقانه به نظر می رسد؟



 

روش 3 از 3: جذب افراد با کلام


1   از کلمات و عبارت های تاثیرگذار استفاده کنید. مانند یک فرد عاقل و بالغ از کلمات مودبانه استفاده کنید. افرادی که شیوا و مودب صحبت می کنند، نسبت به افرادی که نجویده حرف می زنند، جذاب تر هستند. البته بیش از حد این کار را انجام ندهید اما سعی کنید مودب باشید و هرگونه عبارت منفی را به مثبت برگردانید.





2   سخاوتمندانه از دیگران تعریف کنید. تعریف و تحسین، عزت نفس دیگران را افزایش می دهد و موجب علاقه دیگران به شما می شود. اگر شما فردی را دوست دارید، به روشی خلاقانه این احساس را فوراً به او ابراز کنید. اگر شما برای این کار بیش از حد مکث کنید، ممکن است این رفتار شما از روی ریا و چاپلوسی برداشت شود یا در زمان نامناسبی صورت گیرد، مخصوصاً اگر دیگران قبل از اینکه از آن ها تعریف کنید، از شما تعریف کرده باشند.

  • اگر شما متوجه شدید که فرد برای انجام کاری بسیار تلاش می کند، او را تحسین کنید حتی اگر شما فضایی برای پیشرفت و بهبودی کار او نمی بینید.

  • اگر شما متوجه شدید که فرد مقابلتان تغییرات ظاهری در خودش ایجاد کرده (مانند کوتاه کردن مو، تغییر مدل لباس و غیره)، به او بگویید که متوجه تغییر در او شده اید و از این کار او تعریف کنید. اگر از شما به طور مستقیم در این باره سوال شد، ملیح باشید و آن سوال را با یک تعریف بسیار کلی برگردانید.





3   تعریف و تحسین دیگران را با خوشنودی بپذیرید. این عادت را که تصور می کنید تعریف و تحسین به قصد خاصی صورت می گیرد، ترک کنید. حتی هنگامی که شخصی بدون بی احترامی از کسی تعریف و تحسین می کند، همیشه تا اندازه ای احساس ناخوشایندی در درون فرد نهفته است. برای پذیرفتن تعریف و تحسین، مشتاق و پر شور و حرارت باشید.

  • در پاسخ تعریف و تحسین دیگران تشکر کرده و به آن ها بگویید«خوشحالم که شما آن را دوست دارید»، یا «شما لطف دارید که متوجه آن شده اید.»

  • از برگرداندن تعریف و تحسین به صورت طعنه و کنایه بپرهیزید. برای کسی که تعریف و تحسین می کند، هیچ چیز بدتر از دریافت چنین پاسخی مانند «آه خوب، ای کاش من به خوبی شما در فلان موقعیت بودم» نیست. این گفتار مانند این است که شما به آن فرد بگویید که «من آنطور که شما می گویید نیستم؛ شما در مورد من اشتباه می کنید.»





4   به جای بدگویی، از دیگران تعریف کنید. اگر شما با شخصی یا در جمعی در حال گفتگو هستید و صحبت از شخص دیگری به صورت منفی یا مثبت به میان می آید، سعی کنید از خوبی آن فرد صحبت کنید. این کار ابزار بسیار نیرومندی برای کسب جذابیت است زیرا همیشه آنچه که شما می گویید 100 صادقانه برداشت می شود. بنابراین، این کار موجب اعتماد دیگران به شما می گردد. این طرز رفتار شما موجب این طرز فکر در جمع می شود که شما هرگز صحبت بدی در مورد کسی نخواهید کرد و هر شخصی در کنار شما احساس امنیت و اعتماد می کند زیرا می داند که اعتبارش نزد شما محفوظ و امن خواهد بود.





5   شنونده خوبی باشید. همیشه جذابیت فعل یا رفتاری بیرونی نیست بلکه باید به صورت درونی نیز انجام شود. فرد را تشویق کنید تا بیشتر در مورد خودش، در مورد چیزهایی که دوست دارد، چیزهایی که موجب هیجان و احساسات او می شود، با شما صحبت کند. این طرز برخورد باعث می شود که فرد در کنار شما احساس راحتی وخوشایندی داشته و در مورد خودش بیشتر با شما گفتگو کند.




نکات 

  • در هنگام گفتگو کمی شوخ طبعی به خرج دهید. اکثر افراد کسی را که موجب شادی و خنده آن ها می شود، دوست دارند.

  • همیشه و در همه حال خودتان باشید. اگر شما به داشتن شخصیتی غیر واقعی وانمود کنید، افراد آن شخصیت را دوست خواهند داشت، در این صورت، هنگامی که آن شخصیت ساختگی از بین می رود، چیزی جز افراد خشمگین، رنجیده و متنفر باقی نخواهد ماند.

  • وضعیت قرار گرفتن بدنتان را بهبود دهید. کمی شانه هایتان را به سمت عقب بکشید. در هنگام راه رفتن، تصور کنید که از خط پایان مسابقه عبور می کنید. اولین بخش از بدنتان که باید از خط پایان عبور کند، نیم تنه فوقانی شما است (نه سرتان). اگر بدنتان به صورت نادرست قرار بگیرد، سر شما به سمت جلو خمیده است و شما به حالت قوز کرده راه می روید که در این صورت، فردی سست و ترسو به نظر خواهید رسید (اگر شما یک خانم هستید، سعی کنید کمی شانه هایتان را عقب کشیده و سینه هایتان را به سمت جلو بکشید. شاید کمی عجیب به نظر برسد اما این کار به شما کمک می کند که در وضعیت صحیح قرار بگیرید).

  • اگر قرار گرفتن در وضعیت صحیح برایتان سخت است، عضلات تان را تقویت کنید. این عضلات مربوط به نواحی شانه ها، قسمت فوقانی پشت کمر و قفسه سینه می شوند. در این صورت، گردن شما در وضعیت درست قرار گرفته و به طور طبیعی بدنتان در موقعیت صحیح قرار خواهد گرفت.

  • نجیب و مهربان باشید نه گستاخ و پر زرق و برق.

  • همدلی هسته جذابیت است. اگر نمی توانید چیزی بگویید که موجب ناراحتی یا خوشحالی افراد شود، در این حالت، برای تشخیص اینکه آیا چیزی که شما می گویید درست یا نادرست است، راهی وجود ندارد.

  • میزان جذابیت شما به خلاقیت شما در تحسین و تعریف کردن از دیگران بستگی دارد. چیزی را بگویید که بلافاصله قابل آشکار نیست و آن را به شیوه ای شاعرانه بیان کنید. اینکه شما از قبل تعریف و تحسین هایی را مد نظر داشته باشید، خوب است اما اکثر افراد جذاب می توانند در لحظه و بدون فکر قبلی، تعریف و تمجیدی مناسب از فرد انجام دهند. اگر چیزی برای گفتن به ذهنتان نمی رسد، از اتفاق جالبی که اخیرا رخ داده است، صحبت کنید.

  • در هنگام ملاقات افراد، لبخند بزنید.

  • برقراری ارتباط چشمی را فراموش نکنید. هنگام صحبت کردن به چشمان فرد مقابل نگاه کنید.

  • در هنگام ملاقات و سلام کردن به شخص، سعی کنید آن ها احساس کنند که مهم ترین فرد برای شما هستند. دراین صورت، آن ها صمیمانه تر به شما پاسخ خواهند داد و همیشه شما را به عنوان شخصی بسیار خوب می شناسند.

  • در حین گفتگو از ناسزا گفتن پرهیز کنید. این کار باعث دوری افراد از شما می شود و با انجام این کار شما جذاب به نظر نخواهید رسید.




هشدارها

  • جذاب بودن را با سرگرم کردن افراد اشتباه نگیرید.

  • هر از گاهی ممکن است شما چیزی برای گفتن نداشته باشید اما سعی کنید نظریه ای را که چند نفر دیگر دارند، بیان کنید. این کار خوب و مناسب است و سعی کنید آن فکر و نظریه را به صورت طنز آمیز بیان کنید. شوخ طبعی مانند یک قاشق شکر است که موجب پایین دادن دارو می شود.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 256
  • کل نظرات : 9
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 8
  • آی پی امروز : 19
  • آی پی دیروز : 4
  • بازدید امروز : 22
  • باردید دیروز : 5
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 27
  • بازدید ماه : 521
  • بازدید سال : 21,659
  • بازدید کلی : 468,262
  • کدهای اختصاصی
    بازدید


    پربازدیدترین مطالب

    کد پربازدیدترین